Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Ραπτική: πως φτιάχνουμε σφηκοφωλιά (φόρεμα με λάστιχο)




Θα φύγω κι εγώ σε λίγο για διακοπές και είπα να φτιάξω δυο φορέματα για την θάλασσα, να είναι εύκολα στο να τα φτιάξω και να τα φορέσω, δροσερά και άνετα. Και οικονομικά. Πήρα λοιπόν ύφασμα μακό και αποφάσισα να τα κάνω με λάστιχο σφηκοφωλιά έτσι ώστε να είναι όλα αυτά που ήθελα. Να λοιπόν πως το έκανα:
Το ύφασμα υπολογίζουμε ένα ορθογώνιο. Θα έχει το μήκος που θέλουμε να έχει το φόρεμα και το πλάτος θα το υπολογίσουμε αφού γαζώσουμε δυο τρεις σειρές λάστιχο και δούμε πόσο μαζεύει. Νομίζω πάντως ότι γύρο στο ενάμισι μέτρο ή λίγο παραπάνω είναι ιδανικό. Γαζώνουμε το λάστιχο στο επάνω μέρος  το στρίφωμα ή το καρίκωμα που έχω κάνει εγώ στο κάτω και έτοιμο!
Εκτός από το μακό ύφασμα, πήρα και λαστιχάκι ψιλό για γάζωμα. Πωλείται και με το μέτρο και σε καρούλι. Εγώ πήρα το καρούλι γιατί συμφέρει και χρειάζεται αρκετό λάστιχο. (Όχι βέβαια ένα καρούλι!)




Τυλίγουμε στην μασουρίστρα με το χέρι, το λαστιχάκι μέχρι να γεμίσει.



 και αφού γεμίσει όπως βλέπουμε


Καρικώνουμε το ύφασμά μας ή γυρίζουμε και γαζώνουμε τις άκρες. Με το καρίκωμα το μακό και τα ελαστικά υφάσματα έχουν αυτό το αποτέλεσμα και επειδή η μηχανή μου δεν κάνει ελαστικές ραφές το προτιμώ.


Μετά τοποθετούμε την μασουρίστρα με το λαστιχάκι  και γαζώνουμε από την καλή πλευρά του υφάσματος. Έτσι έχουμε το λαστιχάκι από κάτω και την κλωστή μας από πάνω. Κάνουμε την πρώτη σειρά έχοντας οδηγό το ποδαράκι μας από την άκρη του υφάσματος ώστε να βγεί ίσια.


κάνουμε παράλληλες σειρές με οδηγό πάντα το ποδαράκι μας.




Κρατάμε με τα δυο μας χέρια το ύφασμα για να το τεντώνουμε γιατί έχει μαζέψει από το λαστιχάκι στις προηγούμενες σειρές. Τεντώνουμε και γαζώνουμε παράλληλα με την προηγούμενη σειρά με οδηγό το ποδαράκι μας όπως βλέπετε. Η άκρη του ακουμπάει την προηγούμενη σειρά.




Και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα











 Και να τελειωμένο και το κόκκινο που έφτιαξα!



Και μια λεπομέρεια!






Βρήκα ένα βίντεο στο youtube για το λάστιχο σφηκοφωλιά!








Ελπίζω να ήμουν κατατοπιστική και κατανοητή. Καλό καλοκαίρι!

7 σχόλια:

  1. ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ ΚΑΙ ΑΕΡΑΤΟ!!!!!!ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!!!!ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ! Καλή συνέχεια και σε σένα με όμορφες δημιουργίες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλημέρα, πολύ ωραίο το φορεματάκι, προσπάθησα και εγώ να το κάνω αλλά κάτι κάνω λάθος και δε μου σουρώνει καθόλου... έχω κάνει 6 σειρές και τίποτα. γιατί συμβαίνει αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλημέρα, πολύ ωραίο το φορεματάκι, προσπάθησα και εγώ να το κάνω αλλά κάτι κάνω λάθος και δε μου σουρώνει καθόλου... έχω κάνει 6 σειρές και τίποτα. γιατί συμβαίνει αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το έχω πολύ αναλυτικά πως γίνεται. Απλά τεντώνουμε το ύφασμα καθώς το ράβουμε. Το κρατάμε με τα χέρια τεντωμένο. Επίσης το λαστιχάκι είναι στην μασουρίστρα και η κλωστή στη βελόνα. Γαζώνουμε με την καλή από πάνω και το λαστιχάκι μπαίνει στην ανάποδη. Δεν μπορώ να καταλάβω τι μπορεί να πηγαίνει στραβά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχ τ κόκκινο. έχει κ ετικέτα ; χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχ το εφτιαξες. μόνη κ έβαλες κ ετικέτα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έβαλα μια κορδέλα που την έκοψα σε ένα σημείο που έχει βελόνα και κλωστή σαν ζωγραφιά για να φαίνεται ότι το έφτιαξα εγώ. Πάντως έχω τις φωτογραφίες που το έφτιαξα και δεν καταλαβαίνω την δυσπιστία!

      Διαγραφή